2009-01-20

Listar mitt spel tidigt!

Nu är det dags att börja leverera igen. Dagens ledighet och ovanlig pigghet så här på morgonkvisten har inneburit en del research kring dagens utbud. Detta är vad jag tror på idag!

****

Frölunda - Södertälje. 1 a
Västerås - Borås. 1 a
Dubbelodds: 2,31 (Betfair) Insats: 83 kronor (6%)

Idag testar jag för ovanlighetens skull en dubbel på svensk hockey.

Frölunda och Södertälje är för tillfället, tillsammans med Malmö i Allsvenskan, Sveriges krislag i hockey. Båda lagen har fem raka förluster. Båda lagen har stora problem med målskyttet. Södertälje ligger redan på platserna som innebär kvalserien och om inte Frölunda skruvar upp tempot och börjar spela ishockey igen, ja då får vi nog se även dem i kvalserien.

Idag ser jag dock Frölunda som klara favoriter. Man har en näst intill skadefri trupp, en stark trupp som på hemma is skall kunna besegra alla lag i hela serien. På pappret så är man helt klart ett av de starkaste lagen i svensk hockey för tillfället. Nu gäller det bara att få ut det i skridskor och klubbskaft. I kväll är kvällen då laget hittar tillbaka. Frölunda har även 10 segrar på de 12 senaste hemmamatcherna mot SSK. Jag tror på en hemmaseger.

Västerås har en fin form med fyra segrar på de fem senaste matcherna. Man är även ett av seriens bästa hemmalag. VIK har fyra raka segrar mot gästande Borås, och en ny stark kollektiv insats krävs för att VIK skall vinna i kväll.

Mycket talar dock för en hemmaseger. Motivationen måste vara på topp då man med rask takt närmar sig den eftertraktade tredjeplatsen. Mora innehar den ligapositionen för tillfället med 63 inspelade poäng, vilket är fyra poäng mer än sjätteplacerade Västerås.

Västerås, som jag redan nämnt, är starka hemma och laget är inne i ett stim med bra matcher och resultat. Det skall mycket till om Borås skall kunna störa dem i kväll. Ettan är en bra bank!


****
Det blir mitt spel för dagen.

Mvh ErikBraaten

0 kommentarer:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons