2009-01-19

Måndag igen - tunt utbud, men intressant!

I går "sket jag i det blå skåpet", minst sagt. Jag känner mig på bra humör trots allt och hoppas på att leverera ett kungligt tips i dag istället. Detta är vad jag tror kan ge mig själv, och er ett par slantar!

****

Liverpool - Everton. 1 a
Odds: 1,67 (Betfair) Insats: 129 kronor (9%)

Liverpool på Anfield är alltid svåra matcher, Senaste hemmamatchen spelades mot Bolton då Pool van med klara 3-0. Enligt mina uppgifter så är det endast Phillip Degen som är skadad i Liverpools trupp. Torres är tillbaka vilket ökar Liverpools segerchanser markant.

Everton har skadeproblem däremot. Saha, Vaughan, Yakubu, viktige Fellaini, Nuno Valente och dansken Lars Jacobsen. Det finns även en del frågetecken för Yobo. Men även om han spelar så undrar jag i vilket speldugligt skick han befinner sig i.

Everton har på senare tid visat att man kan täppa till bakåt då laget har fem raka nollor i protokollet. Men istället har man haft en del problem med målskyttet, inte akuta bekymmer dock.

Liverpool har kryssat mycket på slutet och har tappat kommandot i ligan till fördel United. En seger är ett måste och laget kommer att ge allt från start.

Det faktum att Everton inte vunnit på Anfield sedan 1999 och att laget har en rad med duktiga anfallare på skadelistan, att Liverpool ställer upp med den starkast tänkbara truppen, så tror jag att Moyes mannar får problem i afton. Ettan känns stark. Bara att spela!


****

Yeovil - Leicester. 2 a
Odds: 1,78 (Betfair) Insats: 104 kronor (8%)

Visst finns det en del skador i Leicester. Skadorna hittar man i försvaret, men där kommer inte bollen att vara. Leicester är det bästa laget i League One och har ett skadefritt mittfällt samt anfall. Målskytten Fryatt är tillbaka och han har gjort otroliga 18 mål på 24 matcher.

Yeovil är ett bottenlag och det hjälper inte att man har en duo i försvaret borta i afton. Det är mittbackarna Peltier och Skiverton som saknas.

Detta kommer Leicester att vinna. Tvåan känns stark.


****
NHL dyker upp senare i kväll, förhoppningsvis!

Mvh ErikBraaten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror på kryss i första matchen. Liverpool har alltid stora problem mot Everton som verkligen har täppt igen bakåt. En tuff match med få mål som förmodligen slutar oavgjort.

Anonym sa...

1-1. Det är bara att tacka sig själv och ta emot pengarna. :)

Kan tipsa om att United har en måstematch imorgon mot Derby och även om en hel del unga kommer rastas så tror jag starkt på en vinst där.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons