2008-10-24

Fredagspyssel!

Okej, ett litet minus igår, såpass lite att man överlever den stöten. Fredagen är här igen. Detta är vad jag bestämt mig att bjuda på:

Örebro-GAIS. 1,a.
Odds: 2,15 (expekt, betsson)
Insats: 200 kronor
Spelstopp: 19:00
Resultat:


En något avslagen match. Örebro blev utsett till "höstens lag" av fotbollskanalen på TV4. Laget har imponerat stort och har varit ett av de bättre lagen under hösten. Den danske dynamiten Kim Olsen är en av faktorerna till att ÖSK gått så bra. Ikväll tar man emot GAIS hemma på konstgräset i Bern Arena. Matchen kommer förmodligen inte vara speciellt välspelad då båda lagen saknar den motivation som krävs. Jag tycker ändå att matchen talar till Örebros fördel. Man har hemmaplan, konstgräset och man har en hel och frisk trupp till förfogande. Jag tror på en uddamålsseger. Etta!

------------------------------
Jag har hittat ett jättespel som jag ryggar. Tackar Hockeybet!

Malmö Redhawks (0) - Almtuna. (+1,5) 2,a
Odds: 2,25 (expekt)
Insats: 200 kronor
Spelstopp: 19:00
Resultat:

Malmö Redhawks har överraskat på ett negativt sett. Laget har inte nått upp till sin potential. Mot Nybro i senaste matchen borde man ha vunnit. Det är en match man bara skall vinna. Idag tar man emot Almtuna som är ett glödhett gäng. Gänget från Uppsala har raden 5-1-5 och kan skaka om favoriterna här. Malmö har förlorat två hemmamatcher så här långt, mot Sundsvall och Huddinge. Jag tror precis som Hockeybet att det blir en jämn drabbning här i afton. HCP spelet testas!


Lycka till den som ryggar!

Mvh ErikBraaten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som jag redan bekräftat för "Rulle-utan koll på läget", så har Malmö,efter ett internt möte, gett sig fan på att låta bli att underskatta alla blåbärslagen under sina kommande tre hemmamatcher (två kvar i nuläget). Därför är det direkt ogenomtänkt att spela emot de under dessa matcher. Det kommer bli en segermarginal på minst tre även mot Borås och Troja/Ljungby!
Nu vet du, så att du slipper kasta pengarna i sjön :)

ErikBraaten sa...

tackar sigge!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons