2009-04-04

Lördag - och Allsvensk premiär!

Äntligen så kommer de stora ligorna igång igen. Det är lördag och Allsvensk premiär, det är fotboll från Premier League, Serie A och La Liga under helgen. Det är ett riktigt smörgåsbord för oss fotbollentusiaster. Jag känner mig ordentligt motiverad och tror på en bra helg, spelmässigt. Men då kör vi.

Elfsborg - Hammarby. 1 a
Odds: 1,60 (Expekt) Insats: 111 kronor (5%)

Förra säsongen slutade Hammarby på en nionde plats i Allsvenskan. Denna säsongen tycker jag att "Bajen" känns en aning vingklippt. Anledningen; laget har förlorat Petter Andersson till Holland, Erkan Zengin till Portugal (lån till Besiktas) och Paulinho som efter ett lån köptes loss av den sydkoreanska klubben Busan I´Park, utan att införskaffa några ersättare. Som jag ser det så är det endast Davies och Chanko, som kan ses som klasspelare i Hammarby denna säsongen.

Elfsborg är en av de stora guldfavoriterna denna säsongen. Truppen är bred och ser onekligen riktigt stark ut. Hemma på konstgräset är man riktigt starka. Förra säsongen så var man riktigt starka hemma på Borås Arena.

Jag tror att ett förbättrat Elfsborg besegrar ett vingklippt Hammarby hemma på konstgräset. Oddset står sig fint och är värt någon en hundring. Etta


Fler spel dyker upp senare...

2 kommentarer:

Marcus sa...

1-2 till Bajen. Lollo och Davies sätter målen.

Det brukar allt som oftast vara dåligt spel och mycket kamp i allsvenska premiärer och kunna skrälla till rejält.

Bajen spelar avslappnat och utan press, drömläge. Charlie springer sönder Ellos försvar.

Diljen sa...

Många tror på Elfsborg i dagens premiär. Jag tycker personligt att ettan är för lågt satt. Oddset på Hammarby (över 5 gånger pengarna) lockar desto mer.

Hur som helst, jag spelar på Barcelona ikväll. Vinst med minst två mål ger 2,50 gånger pengarna och det kan bli riktigt bra. Inte minst tack vare att första matchen slutade 6-0 till Barcelona.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons