2008-12-07

Sura miner på sina ställen!

Det har varit en del sura miner, något som jag ställer mig oförstående till. Formen har ju börjat peka uppåt igen. Någon surade för att ett Hcp-spel på Roma som inte gick in och skyllde på mig, jag spelade ju en rak etta? Konstig människa... Men jag tar nya tag och har hittat en del intressanta spel. Häng med:

****
Napoli - Siena. 1 a
Odds: 1,65 (betfair) Insats: 80 kronor
Napoli har trots förlustmatcher på slutet visat upp ett positivt spel. Laget spelar mycket bra på hemmaplan och det är där man siktar in sig på att plocka de flesta poängen. Matchen mot Siena får anses som en passanda uppgift.
Inga avstängningar att rapportera om i hemmalaget, dock så är det oklart om Matteo Contini kommer till spel, men då täcker duktige Aronica upp den positionen.
Siena har gjort det bra på slutet då man har tre matcher utan förlust, man har faktiskt två raka segrar. Siena är täta bakåt med bara tolv insläppta mål. Men laget gör inte speciellt många mål framåt heller för den delen. Inga större avbräck att rapportera om i Sienalägret.
Napoli måste vinna här för att inte förlora fjärdeplatsen, och med den hete Lavezzi på topp tillsammans med Denis så tror jag att man fixar detta! Etta
****
Napoli - Siena. Under 2,5 mål
Odds: 1,89 (betfair) Insats: 60 kronor
Inga målsprutande lag. Siena är täta bakåt och gör inte speciellt många mål. Därför tror jag på en relativt målsnål tillställning som slutar med en Napoli seger. 2-0?
****
Everton - Aston Villa. 2 a. Hcp-spel + 1 Mål
Odds: 1,45 (expekt) Insats: 90 kronor
Everton har 3/4 anfallare på skadelistan och det är endast Anichebe som är frisk nog för att kunna spela. Everton har även problem på Goodison Park då man bara har en seger där under säsongen.
Aston Villas form har även den svalnat en del efter fina resultat på Arsenal och Manchester United. Även dem har skador då Carew och Bouma är indisponibla, även Young är ett frågeteckan inför matchen mot Everton senare i eftermiddag.
Med lite hjälp i form av ett plus mål från start så tror jag att Villa fixar detta. Och 1,45 får man ända anse som ett bra odds! Detta känns som ett starkt spel!
****
Lecce - Juventus. 2 a
Odds: 1,70 (betsafe) Insats: 70 kronor
Juventus är inne i en fin period. Man vann senast med 4-0 mot Reggina och man måste fortsätta ta tre poängare för att inte tappa greppet om topplagen. Man har mycket fina chanser mot Lecce idag och oddset är ju riktigt fint.
Del Piero kommer att vilas men den otroligt duktiga Iaquinta kommer att ta hans plats och mönstrar då anfall med brassen Amauri. Jag tror inte att Juventus tillåter sig själv att tappa poäng här i eftermiddag. Man tar tre poäng! Tvåa
****
Det blir mina spel för dagen men ett par NHL-lir kan dyka upp efter eftermiddagens/kvällens fotbollsmatcher.
Lycka till den som ryggar!
Mvh ErikBraaten

1 kommentarer:

Anonym sa...

Många intressanta tips idag. Att du hinner analysera så mycket, starkt! Jag spelar X2 på Real - Sevilla på Braxingen senare idag. Lycka till!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons