2008-12-12

Formen på en vippbräda!

Jag blir inte klok på detta, formen går inte åt något håll för tillfället, den studsar fram och tillbaka på en vippbräda. Nu väntar jag på ett genombrott åt något håll. Dagens spel då? Det finns en del intressanta matcher, men dessa är de jag har valt att spela:

****

Västerås - Mariestad. Över 6,5 Mål
Odds: 2,00 (Unibet) Insats: 50 kronor

Västerås är lite av ett krislag för närvarande. Senast tappade man en 3-målsledning mot Sundsvall och formen har dalat betänkligt. Idag tycker jag dock att ett spel över linan kan fungera. Detta är två lag som är inblandade i matcher där det oftast blir tillräckligt med mål för att spela sig över linan. Jag tror att det kan bli en riktig islossning för VIK som måste börja skärpa till sig om man vill nå kvalserien.

"Öl-laget" Mariestad är ett mediokert gäng men som är kapabla till skrällar om man har en bra dag. Laget är också inblandade i matcher innehållande många mål för det mesta och idag tror jag inte på något undantag.

Mycket mål att vänta? Ja jag tror det!


****

Jokerit - Kärpät. 1 a
Odds: 1,90 (Expekt) Insats: 70 kronor

Ännu en match från finska SM-Liiga. Ännu en match med ett bra hemmalag mot ett uselt bortalag. 12-1-4 med målskillnaden 43-23. Jämfört med Kärpet så är Jokerits målskytte sämre men man släpper in färre mål än dagens motstånd. Och jag tycker mig se ett tydligt tecken på att finska lag inte alls trivs i spelet på borta is.

Kärpät har raden 3-1-12 med 32-45 i målskillnad. Inte vinner väl dem i afton?

Ni ska veta att det bästa laget i spel på borta is är tabelljumbon Ässät med raden 9-0-9. Jokerit får mitt spel. Laget har en match mindre spelad och kan ta ett steg närmre serieledaren JYP som van sin match igår med 6-0. Etta


****

Fler spel kan dyka upp. Men just nu så måste jag kila iväg!

Lycka till den som ryggar!
Mvh ErikBraaten

0 kommentarer:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons