2008-12-12

Bajen spelar ofta bra mot Vetlanda!

****

Hammarby - Vetlanda. 1 a
Odds: 1,70 ( Svenska Spel) Insats: 80 kronor

Hammarby har väldigt god koll på dagens motståndare då de har vunnit de fem senaste mötena lagen emellan. Siffrorna har även dem blivit höga och ett HcP-spel skulle eventuellt funka här.

Hammarby har verkligen lyckats med värvningarna denna säsong och laget går väldigt bra för tillfället. Hemma på Zinkensdamm är man duktiga. Där är man obesegrade tre matcher i rad. När den senaste förlusten begav sig så förlorade laget med 2-8 mot Sandviken. Ett lag som Vetlanda förlorade mot senast hemma med 2-4.

Jag tror att Hammarby visar styrka ännu en gång och besegrar Vetlanda. En liten slant på hemmasegern får det bli.


****

Leksand - AIK. Över 5,5 Mål
Odds: 1,85 (Expekt) Insats: 70 kronor

Vi vet att Leksand gör massvis med mål, man har gjort hela 124 mål på 26 matcher. AIK släpper in minst mål med 52 mål på 25 matcher. Här tror jag dock på en öppen tillställning.

Jag kan inte tänka min en match som sluter med mindre en sex baljor. Båda lagen förväntas ha ett extremt publikstöd. Jag tror att matchen kommer spelas i högt tempo med mål åt båda håll. Ett spel över linan känns bra här!


****

Det blir allt för mig idag!

Lycka till den som ryggar!
Mvh ErikBraaten

1 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade spelat på Vetlanda. Kände på mig att de skulle vinna. Men det blev ju kryss så båda torskade...

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons