2008-12-03

Då kör vi!

Har längtat efter detta hela dagen nu... Jag tycker mig ha hittat några riktigt starka spel. Häng med:

****

Sundsvall - Leksand. 2 a
Odds: 1,55 (betfair) Insats: 100 kronor

Sundsvall är en överraskning i Allsvenskan så här långt. Man spelar riktigt bra på hemma is i Gärdehov. Man kommer från en mycket övertygande seger då man besegrade Oskarshamn med 8-3(!). Detta är dock inget som oroar mig inför kvällens match.

Leksand kommer från en oerhört viktig seger då man besegrade "lillebror" som många kallar Mora i dessa derby-sammanhang. Självförtroendet är på topp i dalalaget, och inför kvällens match så får man tillbaka Mikael Karlberg och Rick Jackman, två väldigt värdefulla spelare för Leksand.

Mikael Karlberg snittar 1,875 poäng per match, vilket gör honom till seriens näst poängfarligaste spelare. Det lär ju innebära något? Leksand har även fem vinster på de sex senaste matcherna och i det senaste mötet dessa lag emellan så slutade det med tvåsiffrigt för Leksand, 10-1(!) den gången. Tvåan känns bra idag!


****

Borås - Björklöven. 2 a
Odds: 2,36 (betfair) Insats: 50 kronor

Denna ryggar jag rakt av från en av Sveriges absolut vassaste hockeytippare Rulle - Hockeybet! Analysen hittar du genom att klicka på denna länk: Borås - Björklöven


****

Manchester City - PSG. X2
Odds: 2,18 (betsafe) Insats: 30 kronor

En match från kvällens UEFA-cup.

Manchester har genom två raka segrar säkrat avancemanget till 16-delsfinalerna. Detta borde ju innebära att man vilar spelare som Robinho, Richards, Ireland och Joe Hart? Hur som helst så borde man vila minst två kanske till och med tre nyckelspelare mot PSG ikväll.

PSG måste ta minst en pinne mot City för att sedan kunna säkra avancemanget hemma mot Twente i nästa omgång. Man har ett fåtal skador, betydelsefulla spelare på rehabiliteringslistorna, men ikväll tror jag inte att det spelar någon roll.

Mot ett omotiverat City så borde PSG klara minst en pinne. Man saknar i alla fall inte kvalité i laget. Spelet kan absolut testas, men var försiktig med vad du satsar!


****

Dagens avslag: Denna del hade jag nästan glömt! Sevilla kan nog ses som en bra bank hos många ikväll, men jag vill ändå passa på att varna er för att spela på dem. Sevilla har en oerhört viktig match mot Real i helgen, och kommer förmodligen ställa över en del spelare eftersom de har stora chanser att knäppa Real Madrid på näsan, med alla deras skador. Ligan är nämligen deras prio ett, två och tre för tillfället! Försiktighet åberopas!

****

Vi börjar med dessa spel, men senare kan det dyka upp spel på någon av nattens NHL matcher, i god tid innan läggdags denna gång ;)

Vill du diskutera mina spel så nås jag på: erikbraatens.speltips@hotmail.com


Lycka till den som ryggar!
Mvh ErikBraaten

2 kommentarer:

Fysme sa...

Läste att PSGs tränare ser UEFA-cupen som något sekundärt och då man har match på Lördag så kommer man vila spelare som Makélélé. Men va faan ett kryss kan det nog bli:)

ErikBraaten sa...

Hej Fysme, jo jag är faktiskt fullt medveten om det, men jag tror att man skulle uppskatta att gå vidare i UEFA-cupen också. Och ett kryss fixar man med en del vilade spelare! :P

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons