2008-11-28

Nytt försök!

Det blev ju som det blev igår. Frölunda och Samp svek och mina spel gick förlorade, tråkigt, men så är det att leva i verkligheten. Man kan inte alltid lyckas. Idag är det framförallt hockey på schemat, men jag kommer nog även att testa spel på någon bandymatch. Men vi börjar med detta:

****

Boston Bruins - New York Islanders. 1 a
Odds: 1,75 (expekt) Insats: 70 kronor
Spelstopp: 18:00
Resultat: 7-2

Boston Bruins är starka hemma med sju raka segrar, kan ikväll ta den åttonde raka hemmasegern. Laget leder Northeast Division med raden 14-4-4 med 71-52 i målskillnad.

Islanders ligger sist i Atlantic Division med raden 9-2-11 med 59-71 i målskillnad. Laget präglas även av en del tunga skador, sju stycken till antal. Rick Dipietro är väl spelaren som saknas mest i laget. Boston Bruins får klara sig utan Andrew Ference. Marco Sturm är fortfarande ett frågetecken, men kan mycket väl finnas på isen i kväll.

Jag tycker att det mesta talar för Boston ikväll. Tyvärr är oddset något lågt för att kalla det dagens drag, med 1,75 är värt några kronor. Etta

**

Jag vet att jag har lovat mig själv att låta bli att spela på NHL, men denna match kan jag inte låta bli. Jag har även fått lära mig av en nära kontakt till mig, att man aldrig ska spela favoriter i NHL, men här måste man göra ett undantag...

****

Mariestad - Almtuna. 2 a
Odds: 2,00 (expekt) Insats: 50 kronor
Spelstopp: 19:00
Resultat: 3-4

Detta kan mycket väl vara dagens bästa spel. Vi känner till Almtuna vi det här laget. Man har blandat bra med dåliga insatser, levererat en del skrällar men även plattmatcher. Ikväll får man tillbaka sin poängplockare Jimmie Kraft, något som verkligen bör lyfta laget.

Almtuna har 9-12 med tre förluster i sudden och 52-47 i målskillnad på 21 spelade matcher. Det placerar laget på en tiondeplats i Allsvenskan. Men laget har potential för att klättra ytterligare platser i tabellen.

"Öl-laget" eller Mariestad överraskade stort för två omgångar sedan då man besegrade Mora på bortaplan med 3-6. Detta var dock bara en ren tillfällighet eftersom laget föll klart borta mot Nybro sist med 6-1. Man har en stark vilja, men den räcker tyvärr inte till i kväll.

Almtuna vinner! Tvåa


****

Björklöven - Oskarshamn. 1 a
Odds: 1,70 (unibet) Insats: 50 kronor
Spelstopp: 19:00
Resultat: 2-1

Ett Björklöven med flaggan i topp efter en mycket bra insats i Dalarna mot Leksand, till oddset 1,70 hemma mot Oskarshamn, är bra utbetalning. Kanske dagens bästa spel?

Björklöven har, efter en bra insats mot Leksand senast, god harmoni i laget. "Löven" är på uppgång och vill uppnå sina ambitioner. Den nionde plats man har för tillfället är inget man ör nöjd med. Ikväll börjar klättringen.

Oskarshamn kommer från två raka segrar, 5-3 hemma mot Växjö senast och 1-2 borta mot Västerås. Men det känns ändå som att man får problem i afton. Björklöven är starkare i grundspelet och har över lag en bättre trupp.

Hemmaplan och harmoni, två faktorer som avgör kvällens drabbning! Etta


****

Det blir mina spel för dagen!

Mvh ErikBraaten


1 kommentarer:

Fysme sa...

Tror precis som du på Almtuna och Björklöven och kör dom i en dubbel. Hoppas vi får rätt ikväll=)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons