2008-10-17

Ett spel får det bli!

Ja utbudet är ju inte det bästa idag, men ett spel på HockeyAllsvenskan är ett måste i min värld. Om vi ska blicka framåt under helgen i samma veva, så kan jag tala om att det ser riktigt intressant ut. Imorgon gäller det bara att sålla fram de bästa spelen. Men här kommer dagens spel:

Mora-Västerås 1,a. Odds: 2,10 (Expekt)
Insats: 100 kr. Spelstopp: 19,00


Mora har inlett denna säsong trevande. Klubben har blandat bra med dåliga insatser, men på hemmaplan ska man plocka sina poäng. Man har raden 2-1-1 hemma vilket ändå är rätt hyfsat. Ska man blanda sig in bland de i toppen så måste man plocka viktiga trepoängare hemma i Mora.

Inför säsongen så har man tappat massvis av inflytelserika spelare. Det har försvagat Mora avsevärt, till och med mer än vad styrelsen och coacherna hade trott. Men Mora är bra hemma i ladugården och jag tror att man kan orsaka en del problem för kvällens motståndare.

Ikväll möter man ett bortasvagt Västerås. Med raden 1-0-3 så är man betydligt mycket sämre borta än hemma. Laget har förlorat 6-1 och 6-3 de två senaste bortamatcherna. Man trivs bäst hemma.

Jag tror på denna en ETTA!

Det blir dagens spel.
Lycka till den som ryggar!

Mvh ErikBraaten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena! Har startat en liten tips-tävling på min blogg.. Inga insatser - endast prestige!
Kolla in och var med o tävla lite =)

ErikBraaten sa...

Ska ta mig en titt....

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons