2009-02-04

Nu ni!

Fortsatt en del snack om hur illa mannen bakom denna blogg, har skött sitt när det gäller insatser, spelfonder osv. Fine, i don´t give a shit. För det gör jag verkligen inte. Det enda jag bryr mig om är att bli bättre. Jag gör detta för er.

****

Juventus - Napoli. 2 a
Odds: 6,00 (Betfair) Insats: 2 units

Juventus har en högt tveksam form för tillfället. Laget har gått dåligt i ligan och har nog många blickar på CL-finalspelen. Att Italienska cupen skulle prioriteras i kväll, det tror jag knappast. Man måste lägga störst tyngd på just nämnda Champions League och inte minst Serie A.

Napoli har lite av en liknande situation som Juve. Laget har gått dåligt, eller snarare sämre, än vad man gjorde i säsongsupptakten. Man har dock haft ett tungt spelschema mot många bra lag som Udinese, Fiorentina och Roma. Ikväll möter de ännu ett tufft motstånd, men mot Juventus så kommer det knappast saknas motivation och var så säkra på att laget kommer med en starkt, om inte den starkaste truppen här.

Juventus har jämfört med Napoli, haft ett ganska beskedligt motstånd de senaste matcherna. All ära till Cagliari som vann rättvist, men visst skall Juve vara det starkaste av de lagen. Man förlorade även mot Udinese, ett ungt och hungrigt lag, men där borde "den vita damens" tyngd och rutin fällt avgörandet, trots bortaplan.

Jag tror inte att Ranieri är rätt man att leda Juventus, jag tror inte heller att han leder sitt lag till seger i kväll. Juventus kommer att ställa över spelare, var så säkra. Dock inga uppgifter om det i nuläget. Ett kraftigt överodds här! Tvåa!


****

Blackburn - Sunderland. 1 a
Odds: 1,90 (Betsson) Insats: 4 Units

Sunderland har en mycket viktig match till helgen mot Stoke. Därmed har managern valt att ställa över en del spelare ikväll. Cissi, Jones och målvakten Fülop. Sunderland saknar även Nosworthy samtidigt som det finns frågetecken för Ferdinand och Taino. Även den unge backen Kay kommer förmodligen att vilas vilket borde vara ett kvitto på hur opassande denna matchen hamnat i Sunderlands matchkalender.

Rovers kommer också ställa över en del spelare. Men jag tycker ändå att man har ett klart bättre lag med till denna matchen än vad motståndet har. Sam Allardyce vet fortfarande inte hur det är att förlora med Blackburn, sedan han tog över jobbet som manager efter den misslyckade Ince. Ettan känns starkt och mycket spelbar.


****

Det blir mina matcher för dagen!

Mvh ErikBraaten

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ryggade delvis på Napoli men med fegare variant i X2 och tackar för det!

Keep up the good work! :)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons