2008-11-10

Då presenterar jag dagens spel:

Växjö Lakers - AIK. 1,a
Odds: 2,15 (expekt)
Insats: 150 kronor
Spelstopp: 19:00
Resultat:
2-1

*Motivering

Växjö ligger för närvarande på en tredjeplats i HockeyAllsvenskan. Laget snittar fantastiska fyra mål per hemmamatch och har de senaste åren varit ett riktigt "bogey team" för AIK. Lakers är även det lag av de i toppen som släpper in flest mål, raka motsatsen till AIK, som har en mycket stabil defensiv. "Gnaget" har däremot problem offensivt då laget endast har mäktat med ynka 37 mål på den första tredjedelen av serien. Jag tror att AIK:s oförmåga att göra mål, och Lakers sinne för att göra mål gynnar just Växjö. Jag ser fler fördelar i en eventuell Växjö seger än i en AIK seger. Ettan testas!

------------------------------

Troja/Ljungby - Leksand. 2,a
Odds: 1,40 (unibet)
Insats: 350 kronor
Spelstopp: 19:00
Resultat:
5-2

*Motivering

I premiären möttes dessa lag, då vann Leksand med hela 10-2, dock på hemmaplan! Men jag tycker ändå att resultatet den gången speglar sig i hur stor klasskillnaden lagen emellan faktisk är. För den är stor. Troja/Ljungby är ju som bekant nykomlingar, och man har gjort det bra. Men ikväll mot leksand, nej, den uppgiften blir alldeles för svår. Leksand vinner till ett riktigt fyndodds. Tvåa

Samt

Troja/Ljungby - Leksand. Över 6,5 mål
Odds: 1,75 (SvSpel)
Insats: 100 kronor
Spelstopp: 19:00
Resultat:
5-2

Samt

Troja/Ljungby (0) - Leksand (-2,0).
Utfall: 2
Odds: 2,05 (betsafe)
Insats: 100 kronor
Spelstopp: 19:00
Resultat:
5-2 (5-0)

*Motivering

Jag anser att Leksand är såpass bättre än Troja/Ljungby att man ska klara av detta. 10-2 i premiären talar sitt tydliga språk. Leksand kommer att vara heltända och på spelhumör efter en veckas speluppehåll. Leksand gör extremt mycket mål och man täpper till ganska skapligt bakåt! Jag tror hårt på dessa spel idag.


Det får bli mina spel för dagen..
Lycka till den som ryggar!

Mvh ErikBraaten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror också hårt på Leksand ikväll. 1,45 är riktigt bra betalt.

ErikBraaten sa...

Skönt att se att det är någon som hänger kvar på bloggen :) Ja Leksand bör nog vinna detta relativt komfortabelt!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons