2009-10-31

Juventus får förtroende denna lördag.
Kolla in hur Arne Hegerfors tippar!

Trolig

Juventus - Napoli 1,55 3,50 6,75 Expekt
5-1 mot Samdoria senast. Ja, där fick man ett rejält svar på vad Juventus klarar av offensivt. Snacka om islossning. Det var mycket imponerande. Och detta gjorde man alltså mot den dåvarande serietvåan Sampdoria som har varit fullkomligt fenomenala under inledningen av säsongen.
Men idag är det en ny match. Juventus tar emot Napoli som något turligt lyckades med att både reducera och kvittera mot Milan senast, på övertid. Matchen slutade 2-2. Men 0-2 i baken inom loppet utav fem minuter mot Milan är ett bevis på att man inte håller försvarsmässigt vilket alltså bör gynna ett offensivt Juventus idag. Jag tror inte att de spelar någon roll vad Napoli hittar på idag. Juventus är i toppslag och vinner det här utav bara farten.


Ipswich - Derby 1,85 3,30 4,20 Expekt
Ipswich Town är årets stora negativa överraskning i The Championship, denna säsongen. Att laget endast har spelat in åtta poäng på 14 matcher är egentligen sanslöst dåligt för ett lag med den kapaciteten och att Roy Keane överhuvudtaget får befinna sig på Portman Road, är för mig helt otroligt. Blir det inte en seger idag.. ja, då tror åtminstone jag att Keane blir den förste som får lämna skutan.
Derby County ligger för närvarande på en beskedlig 19:de plats. Man har enorma skadeproblem i truppen. Miles Addison, Kris Commons, Paul Green, Jay McEveley, Ben Pringle och Mark O'Brien. Chris Porter och Giles Barnes är alla skadade. Att man dessutom är ligans sämsta bortalag lär ju definitivt inte vara till någon större nytta i eftermiddag.
Nej, det är dags nu Ipswich. Med den trupp som Keane har så är det ta mig fan skamligt att vara jumbo i The Championship. Här kan man inte misslyckas! Etta


Spelvärt

Everton - Aston Villa 2,40 3,15 2,95 Expekt
Här kan jag helt enkelt inte låta bli oddset. Everton har inte direkt rosat marknaden denna säsongen och har idag upp emot 10 spelare på skadelistan. 10(!!) spelare kan alltså vara borta och då vet vi vad det kan betyda för Everton som har små resurser att tillgå bakom A-lagsspelarna. Anichebe, Arteta, Jagielka, Neville, Vaughan och Osman missar definitivt dagens match. Bilyaletdinov, Pienaar, Saha och Yobo är tveksamma till start.
Det här är ett gäng mycket kapabla spelare när dem spelar.
Aston Villa har det betydligt bättre på skadefronten. Ett litet frågetecken kan dock vara hur formen ser ut hos Villa.
Men genom att besegra Chelsea med 2-1 på ett imponerande sätt så har de övertygat mig att dem besitter en hel del kvalité. Jag tror att dem kan skrälla idag och slänger därför iväg en liten slant på bortasegern

Modo - Södertälje 1,90 4,50 3,10 Expekt

Om någon hade tippat Modo som seriejumbo innan säsongen startade, så tror jag att många av oss hade rynkat pannan. Jag är otroligt överraskad över att laget befinner sig sist i Elitserien. Otroligt överraskad.
De två senaste matcherna har dock sett något bättre ut för Ö-vikarna. Det sena kvitteringsmålet och avgörandet på övertid mot Timrå måste ha gjort gott för självförtroendet. Man gjorde dessutom en mycket bra insats nere i Göteborg för några dagar sedan mot Frölunda. Jag tror att dessa insatser kan ha gett laget lite energi.
SSK imponerade senast då man besegrade Hv71. Jag blev dock inte tagen på sängen utav den skalpen. Visst...Hv71 kanske är bäst denna säsongen men förr eller senare så sviktar hungern hos spelarna som då bara går på halvfart. En rättvis seger, men den skall inte övervärderas.
Personligen så tycker jag att Modo har en bättre trupp än SSK. Det blir förmodligen jämt och målsnålt med Modo vinner tillslut med 3-1 i öppen kasse.

Spela på mina matcher hos Expekt och ta del utav deras fantastiska bonus på 100% upp till 1000 kronor på din första insättning. Här kan du dessutom se livesända matcher under hela helgen! Lycka till

0 kommentarer:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons