2008-11-13

Rögle trycks ner ikväll!

Hockey, hur fan kan jag spela på hockey? Jag tycker att ett trendbrott är på ingång. Jag tycker att mina fina resultat från Allsvenskan är ett tecken på just det. Därför tänker jag prova mig på fler hockeymatcher. Häng med:

------------------------------

Södertälje - Rögle. 1,a
Odds: 2,15 (expekt)
Insats: 20 kronor
Spelstopp: 19:00
Resultat:
3-2

Rögles resa över pölen har så här långt denna säsong varit osannolik. Man har visat stort hjärta och en otrolig vilja. Man är här för att stanna. Idag tror jag dock att man får grus i maskineriet när man efter ett långt uppehåll dammas av och förlorar mot SSK.

Smålänningarna visade innan uppehållet en del negativa tendenser. Man ligger otroligt nog på andraplats i serien, men laget har spelat över sin förmåga.

Södertälje som har ett godkänt facit hemma i AXA Sport Center med raden 5-1-4. Laget ligger på kvalplats men det är endast sju poäng upp till slutspelsplats. SSK har ett bättre lag än vad Rögle har, åtminstone på pappret.

Smålänningarna har en del skador då Erkgärds, Nilstorp, Abbott och Démen- Willaume är indisponibla. Jag tror på en seger för SSK.

Jag väljer ändå att hålla ner insatsen då dagens hockey slutar lite hur som helst. Etta

------------------------------

Juventus - Genoa. 1,a
Odds: 1,60 (expekt)
Insats: 50 kronor
Spelstopp: 20:30
Resultat:
4-1

En match från Italien och Serie A. En tjuvstart på omgången. Matchen mellan Juventus och Genoa, en smällkaramell ikväll.

Juve har radat upp segrar på slutet. Man har tagit en meriterande seger på Bernabéu mot Real Madrid, man besegrade Chievo borta senast med två mål emot noll. Kungen av Turin, Alessandro Del Piero, har hittat storformen och spelar som en 20-åring, dock med lite mer rutin och erfarenhet.

Turinlaget har fyra raka segrar med sig i bagaget och laget är starka hemma med raden 3-1-1 och med målskillnaden 6-3.

Genoa då, jo laget imponerar verkligen. Än så länge har man inte vunnit borta på fem försök, en trend som man hoppas på att bryta idag. Men hemma på Marassi har man sex segrar på sex försök. De två senaste matcherna på bortaplan har man klarat av att spela oavgjort, 2-2 mot Udinese och 0-0 borta mot självaste Inter. Men för att man ska kunna besegra Juventus ikväll så krävs det två trendbrott.

Man har inte vunnit borta mot Juve sedan säsongen 90/91 och sen måste laget spela bättre på bortaplan. Lyckas man, nej jag tror inte det. Juventus vinner återigen. Etta

------------------------------

Ett spel från NHL kan publiceras efter kvällens matcher.
Lycka till den som ryggar!

Mvh ErikBraaten

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fan Erik, jag gillar reken, men måste ändå poängtera en sak, skåning som jag är. Rögle är från Ängelholm, det ligger inte i Småland, hehe... Lycka till i kväll!

Anonym sa...

Även jag satsar på Juve i kväll. Jag tror på Del Piero och hans frisparkar.

Däremot har jag satsat på skånska Rögle ikväll. Visst är det en chansning, men vi får se vem som får rätt.

Och vilka är småläningarna? ;-)

ErikBraaten sa...

Jag ska vara riktigt ärlig och säga att jag faktiskt trodde det, men jag måste ha missförstått något när jag läste en rapport om matchen i morse... Tack för hjälpen killar... Låt oss stöta in matcherna nu!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grocery Coupons